Forældre-/klasseråd

Forældrerådets sammensætning

• Klassens forældreråd sammensættes af klassens fremmødte forældre til sidste forældremøde i skoleåret. Forældreråd for 0.klasse sammensættes ved velkomstmøde før sommerferien.
  • Forældrerådet består typisk af 3-4 medlemmer.
  • En af forældrerådets medlemmer udpeges som forældrerepræsentant for forældrerådet.

Forældrerepræsentantens rolle i klassen.

• Forældrerepræsentanten er klassens ansigt udadtil og repræsenterer klassen på møder med skolebestyrelse og skoleledelse, heriblandt dialogmøder og ved årsberetning.
  • Forældrerepræsentant er primær kontaktperson for klasselærer og klassens forældre.

Forældrerådet består af

• Forældrerepræsentant
  • Suppleant
  • Kasserer
  • øvrigt medlem/medlemmer

Forældrerådets rolle

• Skabe tryghed og samarbejde i klassen i samarbejde med klassens øvrige forældre
  • Holde et ubeskrevet antal møder i skoleåret med trivsel og samarbejde i fokus
  • Sammensætte forældregrupper til at arrangere sociale arrangementer i klassen.