Gode fællesskaber for alle elever på Byskovskolen
På Byskovskolen gør vi alt hvad vi kan for, at alle elever føler sig som en del af fællesskabet. Vi ved at gode fællesskaber styrker alle børns trivsel. Derfor arbejder vi hver dag for, at hver enkelt elev trives og har det godt – både i skolen og i SFO'en.
I skolen
I timerne arbejder eleverne ofte sammen i små grupper, hvor de løser opgaver og lærer af hinandens styrker. For eksempel kan eleverne i en matematiktime samarbejde om at finde løsninger på praktiske problemstillinger, mens læreren bevæger sig rundt og giver individuel støtte eller guider grupperne. På den måde skabes en tryg atmosfære, hvor eleverne tør udfordre sig selv og hinanden. Hver dag er lærernes fokus at skabe situationer, hvor eleverne både kan samarbejde og udvikle deres egne unikke evner.
I SFO'en
Efter skoletid handler det om leg, venskaber og fællesskaber. I SFO’en støtter pædagogerne børnene i at finde sammen om aktiviteter som at bage boller i køkkenet, lave snobrød over bål eller hjælpe med at fodre dyrene på gården. Her opstår naturlige fællesskaber, hvor børnene kan dele oplevelser og hjælpe hinanden. Pædagogerne er til stede og skaber trygge rammer, så alle føler sig velkomne og kan blive en del af de små og store fællesskaber, der opstår gennem dagens aktiviteter.
Forskellighed er en styrke
Vi synes, det er vigtigt, at alle elever føler sig respekteret, uanset hvem de er.
På Byskovskolen lærer vi eleverne om forskelligheder og viser, hvordan vi kan bruge dem til at blive bedre til at forstå hinanden.
Her er plads til alle.