Afd. Benløse

Om afdelingen

Benløseafdelingen består af 0.-9 klasses distriktselever fra lokalområdet samt en K-klasserække.

Eleverne starter i 0.klasse som en stor gruppe, og bliver inden jul delt i to klasser. Frem til og med 3. klasse er undervisningen placeret i gammel indegård, hvor også SFO ”Labyrinten” er at finde.

Fra 4.-6. klasse går eleverne på mellemtrinnet i 64-bygningen., hvor også K-klasserne og skolens læringscenter er placeret. Eleverne fra 3.-6. klasse er tilknyttet SFO 2 på Benløsegården, hvor der ud over bred vifte af pædagogiske tilbud også har dyrehold.

I løbet af mellemtrinnet forbereder vi eleverne på ny klassedannelse i 7. klasse, hvor eleverne deles op i 3 klasser med tilgang af eleverne fra afdeling Asgård samt Kildeskolen i Gyrstinge, der ikke har overbygning. Brobygningen mellem de forskellige afdelinger og skoler giver eleverne mulighed for at lære hinanden at kende og giver lærerne bedre mulighed for i fællesskab med ledelsen at danne nye 7. klasser, hvor alle elever tilgodeses fagligt og socialt.