Kørsel

Kørsel til og fra AsgårdCentret

Ringsted Kommune forestår kørselstilrettelæggelse, dog udliciteret til Movia, HB-Care A/S.

For spørgsmål vedr. kørsel kan henvendelse rettes til HB-Care A/S e-mail: vest.sjalland@hb-care.dk, telefon 70 70 50 59

Kommunerne vælger selv, om de ønsker at benytte denne ordning, eller selv vil stå for kørslen til og fra skole eller SFO.

De fleste kommuner har tilsluttet sig denne kørselsordning, dog ikke Stevns, Kalundborg, Faxe, Holbæk og Slagelse kommuner.

For disse kommuner gælder følgende:

For forældre bosiddende i Faxe Kommune skal henvendelse rettes til Ørslev Turisttrafik A/S telefon 55 98 30 11.

For forældre bosiddende i Holbæk Kommune skal henvendelse rettes til DitoBus e-mail: Holbaek@ditobus.dk, telefon 30 10 18 00.

For forældre bosiddende i Kalundborg Kommune skal henvendelse rettes til Kalundborg Kommune - Fagcenter Børn, Læring og Uddannelse v/Maria Ø. Frykman tlf.: 59 53 55 05 eller e-mail: maria.frykman@kalundborg.dk eller Egons Turist- og Minibusser tlf. 58 53 17 47.

For forældre bosiddende i Stevns Kommune skal henvendelse rettes til Strøby Turist tlf.: 56 26 80 80 eller e-mail: info@stroebyturist.dk.

For forældre bosiddende i Slagelse Kommune skal henvendelse rettes til Christina Grauengaard chrgr@slagelse.dk eller Egons Turist- og Minibusser tlf. 58 53 17 47.

Kontakt vedrørende kørsel kan ske direkte til vognmand, chauffør, eller til AsgårdCentret ved sekretær Lone Hove tlf.: 57 62 75 08 eller bya@ringsted.dk

Mange af centereleverne hentes af bus/taxa til og fra skole, men en del tager selv offentlige transportmidler. Skolen er behjælpelig med at udstede rejsekort.

Vedrørende kørslen:

• Der er sikkerhedsseler i bilerne. Alle skal sidde fastspændt under kørslen
  • Selepuder og særlige autostole anskaffes af skolen
  • Eleven skal være klar til afgang på det tidspunkt bussen ankommer
  • Hvis der er problemer vedrørende kørslen, kontaktes vognmanden eller skolen ved sekretær Lone Hove
  • Hvis eleven ikke skal med bussen/taxaen på grund af sygdom eller lignende, skal forældrene selv kontakte vognmanden. Har eleven haft en længere fraværsperiode, skal forældrene kontakte vognmanden, når eleven igen skal hentes
  • Ruterne fastlægges for et skoleår ad gangen. Der kan forekomme ændringer i tidspunkterne fra år til år
  • I vintertiden kan sne og frost på vejen forsinke kørslen og i sjældne tilfælde medføre aflysninger eller ændrede transporttider